Magdalena Pelmuș

„ Arta mea cartografiază ipostaze ale anxietății și fragilității, superstițiile și rolurile de gen , memoria, identitatea și condiția umană la granița fină dintre viață și moarte. ” Magdalena Pelmus statement
Magdalena Pelmus, artist vizual și performer, n. 1974, Constanța, România, absolventă în 1999 a Universității de Artă “N.Grigorescu” București, secția pictură, devine în 2006 co-fondator la Loading Open LAB- artist run space, București. Primește bursă U.A.P pentru tineri artiști în anul 2000. Trăiește și activează în București .
Dintre cele mai recente expoziții personale se remarcă:
In 2019 As We Speak…, instalatie video, Creart, Bucuresti; 2017 Mecanica Post Apocalipsei ,Galeria Kulturama , Bucuresti, RO; in 2016 WAS Bienale/ Nothing to Communicate, one night event,Loading Open LAB/ Bucuresti (Ro)& online/Austria; in 2015 Love Frames. Samples of Memory , Galeria Galateca , Bucuresti,Ro/ eveniment inclus in Noaptea Muzeelor; Glocal History 6 , performance live de Noaptea Muzeelor , Muzeul de Arta Brasov, Ro; in 2014 Muzeul neintentionat/ Eroic.Accident.Istoric.Angst., Galeria Galateca, eveniment paralel Bucharest Biennale 6 ; Bucuresti, Ro; in 2013 Made in , Galeria Atelier 030202, Bucuresti, Ro; in 2010 Glocal History , live web cam performance de Noaptea Muzeelor, Loading Open LAB, Bucuresti & Muzeul de Arta Brasov, RO
Bienale si expozitii de grup:
In 2018 Bienala de Miniatura , Galeria Moderna a Centrului Cultural, Gornji Milanovac, Serbia; Imago Mundi, Join the Dots – Connect the Distances, Salone degli Incanti, Trieste, Italia;In 2017 Bienala Art Encounters:În Linii Mari / Caiete de Schiţe,Balamuc, Timisoara; Art Safari , Galeriile Kretulescu, Bucuresti, RO ; CAF 1 / Contemporay Art Fair 1 , Materia Repozitorium , Bucuresti , RO; In 2016 Nag retrospect / Memory leaks , Arcub Bucuresti, RO; European cuteness art, Institutul Cultural Italian, Bucuresti,Ro si Sofia Arsenal Contemporary Art Museum (MAC), BG; The Room 2 –There will be light, eveniment NAG ,Seabam Arthub , Bucuresti, RO; in 2015 EBienale III / Nostalgia, Victoria Art Center, Bucuresti,Ro; Art Safari, CICLOP, Bucuresti, Ro; in 2014 Snapshot Romania ,Contemporary Artists from Romania , Treviso, Italia; in 2009 Reink B.A.L.K.A.N. art, video, Skopje, Macedonia; Idila, galeria Atelier 030202;Bucuresti, RO; in 2012 We are the 00’s Made in Ro ,actiune interactiva de Noaptea Muzeelor, Muzeul de Arta Brasov, RO;Playground , video, eveniment NAG, Galeria Studio Arte, Bucuresti, Ro;in 2011 TACHES / TACHES , Saint Lo , Normandia, Franta ;Fur & Skin ,Galeria ArtYourself, Bucuresti,Ro; in 2008 a III-a Bienala Internationala de Arta Contemporana Bucuresti BB3 – Being Here. Mapping the Contemporary / Safe Mapping AKA They are Watching ! , eveniment Loading Open LAB, proiectii video transmise live din Canada si Romania pe ferestrele stradale; a II-a Bienala de print Now Art Now Future. Present Time , “We are THE 00’s MADE IN RO”-Instalatie foto-video, Lituania; a IX-a Bienala Internationala de miniatura / “Panoramic XXL” ,Galeria Moderna a Centrului Cultural, Gornji Milanovac, Serbia

Lucrările sale se află în colecții private și de stat din țară și străinătate : Muzeul Național de Artă Contemporană,București, RO; colecția Luciano Benetton, Italia; Banca Europeană de Investiții, Luxemburg; Muzeul de Artă, Dobrich, Bulgaria; Galeria Calina, Timișoara, RO; Carrefour des Arts, Normandia, Franța; colecția Veronica Kirchner, Germania; colecția H. Simu , România

Protection MASKs
Magdalena Pelmuș 2020

#make_romania_great_again si #eroina_mea

#make_romania_great_again face referire la o replică mult abuzată de politicienii care au condus USA. Primul care a folosit-o în campania electorală a fost Ronald Reagan , apoi a folosit-o Bill Clinton în speech-uri motivaționale și el care i-a oferit cea mai urâtă conotație a fost actualul președinte al USA , Donald Trump. Eu am vrut să deturnez conotația în direcția luptei împotriva abuzurilor în Romania. Autoportretul meu putator al mesajului “make Romania great again” personifică Romania în imaginea unei femei abuzate, deoarece consider că Romania este o țară abuzata moral,social,politic,economic.

#eroina_mea face referire la personalul medical care luptă în linia întăi în orice război așa cum face și acum în lupta cu virusul mortal covid-19. Autoportretul reprezintă o femeie medic/asistent medical dar textul-mesaj “eroina mea” ne trimite cu gândul și la un hit muzical iar aceasta dublă asociere creează o nuanță umoristica intenționată.

Acest proiect social este un jurnal vizual care pornește de la ideea de conștientizare a unei situații de criză, mobilizare și asumare a unei responsabilități atât individuale cât și colective. Primul gând este protecția. Am început documentare pe subiectul protecție, căutări pe internet, am comunicat pe chat cu prieteni și am primit noi linkuri. Apoi am început inițial de la idea de a coase câteva măști refolosibile cu straturi duble și buzunar interior, unde putea fi introdus un șervețel, pentru un strat suplimentar de protecție pentru cei dragi, apropiații mei, prieteni, datorita dispariției, totale la acea dată, a măștilor chirurgicale de protecție. Între timp am realizat că nu oferă protecție antivirus 100% dar îmi oferă un oarecare comfort psihic faptul că pot purta ceva și nu doar un layer fizic dar mai ales unul cu înțelesuri. Așa mi-am propus să fac măști cu mesaje și să postez 1/zi pe paginile mele de socializare instagram și facebook. La câteva zile de la această decizie pe 22.03.2020 a apărut un comunicat de urgenta prin care oamenii sunt rugați ,începând cu 23.03.2020, să stea în case …mai bine zis obligați , ca măsură de prevenție a răspândirii coronavirusului .23.03.2020 a fost prima zi în care am început să număr zilele de izolare socială/carantină forțată dar și asumată. Mesajele sunt optimiste, încurajatoare, mobilizatoare, unele sunt ironice, altele sunt acide , unele sunt texte personale , altele sunt citate sau texte care sunt inspirate din sau fac referire la literatură, muzică, filme, politică și viața socială. Autoportretul mascat fie caută să transmită mesajul măștii cu care este însoțit, fie este o interpretare cu atribuție personală care deturnează mesajul inițial către altă direcție dorită de mine. Intenția nu este numai de a menține moralul public prin divertisment dar și de a transforma izolarea socială într-un act artistic prin care, deși suntem forțați de situație să stam în case ,călătorim cu imaginația în lumea exterioară noua.

O parte dintre mesajele măștilor realizate până acum sunt :
#how_long_is_forever #eroina_mea #anti_coronavirus #no_exit #covida_loca #honeymoon_over #je_ne_regrette_rien #pearls_to_the_pigs #o_cafeluță_o_biscuite #higher_education_for_woman #make_romania_great_again #aceste_cuvinte_ne_doare #of_viața_mea #i_was_born_a_bitch_i_was_born_a_painter #every_man_dies_but_not_every_man_lives #baby_lets_stay_home_&_… #covidass #covid_has_just_left_the_building #no_panic_just_nirvanic #do_you_feel_lucky_punk #go_hard_and_stay_home #we_can_do_it #lovelife #stayhome_is_a_dream_some_of_us_cant_live #love_u_from_a_distance #safe_future #ana_are_masca #totul_va_fi_bine

Proiect inițiat și organizat de galeria Galateca

Co-organizator: Asociația culturală Neo Art România

Proiect susținut de George – primul internet banking inteligent
In parteneriat cu Centrul Cultural Expo Arte, Dinu, Urse si Asociații, AQUA Carpatica

Parteneri media Biz, modernism.ro, agentiadecarte.ro, Radio Romania Cultural

#contactless, #stamcasa, #galerievirtuala, #art, #separatdarimpreuna, #doaronline, #artonline #expoarte #aquacarpatica #galateca #galatecagallery #neoart #neoartromania #artaincarantina #niciozifaraarta #performance #magdapelmus