Diana Matilda Crișan

Diana Matilda Crișan trăiește și lucrează între Paris și București. Lucrările ei rezultă dintr-un proces interdisciplinar de desen, pictură, sculptură, instalație și design grafic; cu ajutorul căruia își traduce interesul cu privire la transformările multiple din Antropocen. Filtrate prin propria percepție, lucrările sunt reflecții asupra proceselor de creație și distrugere, linia fină care separă natura de dezvoltarea umană și daunele acesteia. Revenind în București, orașul său natal, a început să devină mai conștientă de trecutul ei și să-l folosească drept resursă pentru noile proiecte artistice.
În practica ei, corpul uman funcționează ca o poartă către necunoscut; motivul interesului ei de a crea în jurul noțiunii de „mediu” – interior (sine) și exterior (lume), dar și interiorul ca spațiu. Complexitatea „Antropocenului” și noțiunile de natură, mediu și tehnologie sunt principalele preocupări.
Circuitul, unul dintre elementele recurente, sugerează avansul tehnologic și forme de conectare socială creând noi ritualuri și modalități de introspecție. Apare în activitatea ei ca un contact între natură și tehnologie (esențial de subliniat faptul că tehnologia folosește natura ca resursă, și nu invers). Crescând alături de tatăl ei, inginer electronist de profesie, a știut întotdeauna cum arată în interiorul unui dispozitiv electronic. Depindem de aceste gadgeturi; sunt evadările și scăparile noastre. Dar trebuie să învățăm să le folosim pentru a ne bucura de natură, și nu împotriva acesteia.
Odată cu distanțarea socială, au început să apară figurile umane în compozițiile mele, iar circuitul devine liant între etapele vieții și ciclicitatea lucrurilor. Practica mea pune în relație propriile amintiri, moștenirea culturală (literatură, filozofie, muzică), istoria comună, experiențe (lăuntrice, căutarea de sine), transformarea lumii exterioare și consecințele acesteia (poluarea, dezvoltările umane, avansul tehnologic, afectarea mediul înconjurător). Isi ia inspirația atât din viața reală cât și din ”simulated phenomena” (mutația organismelor, formele viscerale, acumularea reziduurilor)
În ultima lună, blocată în casă și fără acces liber la resurse, a trebuit să găseasca metode și tehnici noi. Acumularea de imagini și reciclarea acestora sunt căi de pornire pentru realizarea lucrărilor. Într-o lumea a imaginilor, tehnica ”image transfer” este o căutare infailibilă la întrebările artei contemporane, pe care am început să o dezvolt recent. Aproape de tehnica colajului, lucrările folosec imagini cu caracter reprezentativ pentru timpurile dificile prin care trecem. Apar persoane în vârstă cu aparate de oxigen, figuri solitare, culori grizate, atmosferă de melancolie colectivă etc.
Petrecând 3 ani într-un oraș aglomerat precum Paris, lângă două șantiere de construcții, am început să observ risipa materialele de construcție și deșeurile acestora. Această experiență, împreună cu nevoia mea de a ieși din limitarea suprafeței pictate către volum, m-au determinat să lucrez cu colajul, instalația și includerea materialelor neconvenționale în pictură. Pentru acest proces de însușire și re-prezentare, îmi place să mă folosesc de materiale pentru a genera noi scopuri și caracteristici suprafeței pictate.
Diana Matilda Crișan este masterand în Arte Vizuale, Universitatea Națională de Arte din București, Departamentul de pictură, Clasa Prof. univ. dr. Petru Lucaci si a participat la expoziții personale sau de grup in București precum ”Zblentit, Zblentit”, A5 Studio Space, “There’s a world I’m trying to remember, for a feeling I’m about to have”, Celula de Artă, ”Expoziția absolvenților UNArte – Pictură”, Centrul Artelor Vizuale Multimedia, ”Pictură, master & licență”, UNArte, , ”Pictură / Atelier 19&34”, Centrul Artelor Vizuale Multimedia, „Puls – Simte Bucureștiul”, Galeria Montage, expoziție de grup UNARTE, Universitatea Națională de Arte din Bucureșt, Secția pictură, România, expoziție de grup Expoziție de pictură, artă decorativă și fotografie, Festivalul Teatrului sub lună, expoziție de grup EXPO REMBRANDT, UNAGaleria si “Cultura fragmentului-Juventus”, Bastionul Maria Theresia, Timișoara.

Trying to find my Red Room, 2020 (work in progress)
image transfer, ulei, acrilic pe pânză 150×120 cm

2020 (work in progress)
image transfer, ulei și acrilic pe hârtie 28 x 39 cm

Maquette 2019 / instalatie imersiva
sfoară, acrilic, plastic reciclat, silicon, mastic, hârtie reciclată, lipici, carton, material textil, iută pe placă de mdf 108 x 35 x 80 cm

Cœur, (studiu pentru Visceral Room) 2020 ink marker pe hârtie
33.5 x 29.5 cm

Proiect inițiat și organizat de galeria Galateca

Co-organizator: Asociația culturală Neo Art România

Proiect susținut de George – primul internet banking inteligent

În parteneriat cu Centrul Cultural Expo Arte, Dinu, Urse și Asociații, AQUA Carpatica

Parteneri media Biz, Modernism Punct Ro, AgentiadeCarte Ro, Radio România Cultural

#contactless, #stamcasa, #galerievirtuala, #art #separatdarimpreuna #doaronline #artonline
#expoarte #aquacarpatica #galateca #galatecagallery #neoart #neoartromania #artaincarantina #niciozifaraarta #animatie