Inside/Outside 3.0 Galateca




Ready, Set, Action! 6 vitrine sub semnul spectacolului
 
2 octombrie – 7 noiembrie 2020
Proiect înscris la Noaptea Albă A Galeriilor
Vernisaj sâmbătă, 3 octombrie, ora 19:00
 
Galateca vernisează sâmbătă, 3 octombrie, ora 19:00, Inside/ Outside 3.0, a treia ediție a proiectului curatorial din vitrinele galeriei. De această dată expozițiile create în vitrinele galerie vor declina tema spectacolului: Ready, Set, Action!.
Cinci artiști, cinci viziuni diferite, și un invitat special – scenograful și arhitectul Octavian Neculai care face legatura prin cea de a șasea vitrină cu expoziția sa din interiorul galeriei – Plakat ‘60. Astfel instalația video si ambientală a Andreei Medar și Mălinei Ionescu, este o inversare simplă a relației dintre pavajul de beton și pământ, o aluzie la echilibrul atât de fragil în care trăim. Nadina Stoica spune povestea omului lampă ce evocă întâlnirea cu singurătatea în toate formele ei. Prin High hopes, Vlad Eftenie explorează în stilul său perspectivele apărute în urma dispariției reperelor exterioare. Cristina Milea abordează prin Upcycling-costume installations o temă extrem de actuală, poluarea în modă, materialele reziduale devenind articole vestimentare. Manifestul SoLemn al Cristinei Curelea invită oamenii să se deschidă pentru oameni, să conștientizeze și să accepte noua normalitate, noul drum. Tronul (sultanului) covertit creat de Octavian Neculai este o parabolă și totodată o invitație de a descoperi povestea Plakat ‘60.
Publicul va putea viziona cele șase vitrine- spectacol, Inside/Outside 3.0, în perioada 2 octombrie – 7 noiembrie. Partenerii sunt Centrul Cultural Expo Arte, Teatrelli și Ascociația NeoArt România, iar artiștii în focus sunt: Andreea Medar și Mălina Ionescu, Nadina Stoica, Cristina Curelea, Vlad Eftenie, Cristina Milea și Octavian Neculai.
Instalație video și ambientală: Andreea Medar și Mălina Ionescu | August grass / Nothing much / To do. Intervenția realizată de Andreea Medar și Mălina Ionescu. Titlul este o trimitere la un haiku al scriitorului Jack Kerouac, și păstrează încărcătura poetică și reflexivă a acestuia, în același timp fiind însă mai puțin narativ, autoreferențial și descriptiv. Intervenția realizată de Andreea Medar și Malina Ionescu este o inversare simplă a relației dintre pavajul de beton – acest loc comun al amenajării urbane și pământul, o trimitere directă la necesitatea regenerării naturale și a schimbării relației omenirii cu locul, locuirea și mediul. Este o invocare a capacității reactive a naturii, în același timp salvatoare și amenințătoare. Dinamica dintre omenire și elementul natural se desfășoară mereu între cei doi poli – armonic și antagonic, între lupta împotriva naturii și pentru ea, între supraviețuirea prin îmblânzirea naturii și pledoaria pentru sălbăticie, a cărei reinstaurare este simultan imposibil de generat, susținut sau dimpotrivă, de controlat. Instalația este un enunț care conține atât problema cât și reacția la dezechilibrul în care ne aflăm la nivel global. Ea este în același timp o constatare și un obiectiv, o observație a fragilității, a vulnerabilității comune și interdependente a omului și a naturii, o reacție nostalgică și o tindere către o  – regăsită sau nouă – stare de  echilibru. 
 
Instalație: Nadina Stoica | The story of a solitary lamp man | Lampa este un simbol specific casei. În regnul imaginației trăiește doar închisă. Casa nu există fără uși și mai ales fără ferestre. Fereastra este legătura cu exteriorul. Este singurul contact al lămpii cu “afară”. Lampa este ochiul casei. Firul îngust de lumină trasează drumul spre casă și invită înăuntru. Lampa supraveghează casa, așteaptă la fereastră. Este o așteptare fără sfârșit, necesită multă răbdare. “The story of a solitary lamp man” ilustrează modul în care omul lampă percepe casa, iar ferestrele, tablouri miscătoare, îl invită noaptea să vegheze. Povestea omului lampă evocă întâlnirea cu singurătatea în toate formele ei, de la necesitate la pedeapsă. Nadina este masterandă a UNARTE București și este câștigătoarea Premiului special al celei de a cincea ediții a programului Neo Studio, denumit Supermarketul de artă din 2019, constând într-o expoziție in cadrul proiectelor curatoriale ale Galateca.
 
Design: So Lemn, Cristina Curelea | MANIFEST SOLEMN | “Instalația Trofeu Eco-Friendly este în primul rând un Manifest personal, și începutul unei serii de instalații-obiect, care va deveni Manifest SoLemn pentru Normalitate. O normalitate în care anxietatea — emoția cea mai contagioasă, dar și cea mai socială, devalorizează viața în general. În noua normalitate, nimic nu intră, nimic nu iese decât sub forme acute care urlă teamă, disperare, furie, euforie. Am transformat virusul într-un trofeu pe care-l pun față în față cu generozitatea și candoarea umană. Prin instalația expusă, SoLemn invită oamenii să se deschidă pentru oameni, să conștientizeze și să accepte noua normalitate, noul drum.”
 
Parteneri in focus: Vlad Eftenie | High hopes – organizat împreună cu Centrul Cultural Expo Arte. Reperele exterioare odată dispărute, rămâi singur cu ține însuți. Ceea ce din afară ar putea părea ca o pierdere sigură, dinlăuntru ar putea deschide aflarea unor noi rădăcini, unele interioare. Iar ceea ce din afară ar părea ca o ciudățenie definitivă, dinlăuntru ar face loc unei regăsiri calme și unduitoare. Bucuria de a fi cu sine poate trezi propriul actor extrem de talentat și dăruit, invizibil din afară. Ochiul deschis spre interior întoarce spatele lumii din afară, salvator. Orizontul plat dispare și face loc pentru ceva mult mai înalt.  
 
 
 
Artist in focus: Cristina Milea | Upcycling-costume installations | Junk Fashion | ȘARLATAN în parteneriat cu Teatrelli. Numărul de materiale plastice care poluează oceanele este uluitor. Unul dintre cei mai mari factori poluanți la nivel mondial este industria modei.Schimbarea vine din individ, nu din tendințe sociale. Milea transformă materiale reziduale ce conțin nitriți și aditivi toxici (pe care industria alimentara îi foloseste legal) în    articole vestimentare. Proiectează artefacte tematice, bazate pe Upcycling (refolosire creativă). Fiecare costum are o poveste și o cercetare detaliată în spatele esteticii sale vizuale.
ȘARLATAN 1.costum concept: “I am my own Church. My true beliefs are inside.” / „Sunt propria mea Biserică. Adevăratele mele credințe sunt înăuntru.” / performer: Irina Lăptoiu  / foto:  Bogdan Dincă/ 3. costume concept: „The real Salmon” / „Somonul real”/ performer: Beatrice Peter/    foto:  Bogdan Dincă/  3. junk fashion:  performer: Kinga Ötvös, Olga Diana Török, Raluca Mara  foto: Cătălin Mareș                                                 
 
 
Invitat special: Octavian Neculai | Tronul ( sultanului ) convertit | parte din expoziția Plakat ’60
 
 
Inside/Outsideconceptul expozițional lansat din 19 iunie 2020, propune 5 spații de artă complementare pentru 5 dintre vitrinele galeriei Galateca, o declinare a proiectului #contactless creat în contextul condițiilor actuale de distanțare socială, adaptat și gândit până la finalul acestui an. Fiecare concept fiind dezvoltat în colaborare cu diferiți parteneri, în această ediție fiind Centrul Cultural Expo Arte, Neo Art România și Teatrelli.
 
Proiect inițiat și organizat de galeria Galateca
Co-organizator: Asociația culturală Neo Art România
 
 
Parteneri media Bizmodernism.roagentiadecarte.roRadio Romania Cultural
 
Acest proiect face parte din programul de susținere a galeriilor de artă din București inițiat de Primăria Capitalei prin Direcția Generală de Arhitectură Peisagistică și Monumente de For Public și Centrul Cultural Expo Arte.
 
#insideoutside,#galateca,#contactlessartwall #galerievirtuala#art #separatdarimpreuna 
#doaronlin#artonline #expoarte  #galatecagallery #neoart  #neoartromania  #niciozifaraarta #artaincarantina
**************************************************************************************
 
PROGRAM GALATECA LA NAG 2020 | 2-4  octombrie 2020 | 19:00-23:00 | READY, Set, Action! | TEATRU – FILM – SCENOGRAFIE – FOTOGRAFIE – INSTALAȚIE – DESIGN |
 
 

vineri, 2 octombrie este seara dedicată FILMULUI în parteneriat cu TIFF si Institutul Italian de Cultură.
*Vernisajul „Lights on!” – ora 19:00, expoziția de fotografii inedite din colecția Maraldi, surprinse de Paul Ronald pe platourile de filmare ale capodoperei regizorului italian Frederico Fellini, „81/2”. Expoziția ne dezvăluie momentele unice ce se petrec în spatele camerei de filmat, cu un Marcello Mastroianni seducător și îndrăzneața Claudia Cardinale în prim plan, alături de Fellini. Seara continuă cu proiecția scurt metrajului  “Il lungo viaggio Fellini” și a documentarului „Fellini fine mai” oferite de Regiunea Emilia Romagna.
 
 
–        sâmbătă, 3 octombrie este seara dedicată spectacolului, TEATRULUI
* Vernisajul Inside/ Outside 3.0 ora 19:00, 6 proiecte expoziționale din vitrinele galeriei, semnate de Andreea Medar și Mălina Ionescu, So Lemn (Cristina Curelea), Vlad Eftenie, Nadina Stoica, Cristina Milea, Octavian Neculai.

* Proiecția secvențelor din piesa de teatru Urban Gif Show, un spectacol inovator despre oraș (implicit despre București) și despre felul în care corpul se manifestă în el, în colaborare cu Teatrelli.
 
 
–        duminică, 4 octombrie este seara de ARTĂ VIZUALA
*Vernisajul instalației “2020= protectie= grija= refacere”a artistei Anca Boeriu ora 19:00
*Primul ARTIST TALK din noua serie moderată de Mihaela Dedeoglu, invitați Octavian Neculai, Anca Boeriu, Andreea Sandu, în focus expoziția Plakat’60, cu un format relaxat de cafea cu artă.

* Concertul live de rock alternativ Claiming Apollo – prima repetiție cu public ora 20:00
 
 
 
Parteneri Centrul Cultural Expo Arte, Institutul Italian De Cultură, TIFF, Teatrelli, Neo Art România, Biblioteca Centrală Universitară Carol I
Powered by Nespresso, AQUA Carpatica, Domeniile Sâmburești, Neo Art Romania
 
Parteneri media Biz, modernism.ro, agentiadecarte.ro, Radio Romania Cultural